FAQ | Nordic Sneakers
🎉 Fri frakt med koden FRIFRAGT 🚚

Vanliga Frågor

Allt du behöver veta om Nordic Sneakers

Betalning

För närvarande accepterar vi betalning via kreditkort, Mobilepay och Klarna. Vi tillämpar inga transaktionsavgifter.

Säkerhet

Alla betalningar behandlas av Stripe. Vi har därför aldrig kontakt med några känsliga uppgifter.

Priser & Moms

Alla varor på vår webbplats inkluderar svensk moms. Alla priser är angivna i svenska kronor (SEK).

Frakt

Hos Nordic Sneakers erbjuder vi fri frakt via DAO på alla beställningar i Sverige. Den typiska leveranstiden för produkter vi har i lager är 2-4 dagar. För varor vi inte har i lager är leveranstiden upp till 7 dagar längre.

Retur

Du har 14 dagars returrätt från leveransdatumet. Du kan enkelt byta eller returnera dina varor via vår returportal: Nordic Sneakers Returportal. Varan ska vara i samma skick som vid mottagandet, oanvänd och med alla etiketter intakta. Returfrakten betalas av kunden vid retur av en beställning, men om du vill byta varan skickar vi gärna det nya paret på vår bekostnad.

Reklamation

Vi erbjuder 2 års reklamationsrätt enligt svensk lagstiftning. Kontakta oss snarast vid fel eller brister. Kom ihåg att spara ditt kvitto som dokumentation för köpet. Om du vill göra en reklamation, vänligen kontakta oss på [email protected] där du anger ditt ordernummer och beskriver fel eller brister.

Vanliga Frågor

Hur hittar jag rätt storlek?

Hur säkerställer ni äkta varor?

Hur kontaktar jag kundtjänst?

Kan jag ändra storlek på en order?

Vad är er returpolicy?

Har du fler frågor?

Vi finns här för att hjälpa dig

Vi strävar efter att svara inom 24 timmar på vardagar